Uued autorikaitseseadused Euroopas võivad sind ilma YouTube’ita jätta

0
212

Euroopa Parlamendi menetluses oleva autorikaitse seaduse muudatused võivad endaga kaasa tuua olukorra, mis võib piirata veebis saadaoleva teabe mitmekesisust.

Loomulikult pole erinevad netiaktivistid aga Euroopa Liidu poolt väljapakutud autoriõiguste direktiiviga rahul ning on üritanud antud teemat ja sellega kaasnevaid probleeme laiemale üldsusele tutvustada. Nüüd on nendega liitunud ka Google, kes alustas omakorda kampaaniat teavitamaks kasutajaid, et Euroopa Parlemendi väljapakutud muudatused võivad tekitada olukorra, kus teenused, nagu YouTube ja Google otsing, peavad piirama esitatava sisu mitmekesisust.

Vaba juurdepääs veebis olevale teabele ja loomingule on kasulik kõigile.

“Miljardid inimesed naudivad veebis igapäevaselt uudiseid, meelelahutust, õppevideosid ja muud,” kirjutab Google oma leheküljel.

“Ajakirjanike, artistide ja loojate jaoks, kes on selle sisu autorid, on Internet muutunud hädavajalikuks platvormiks, mis võimaldab neil jagada teavet ja ideid, leida vaatajaskondi ja teenida elatist.”

Google mõistab, et seadusi on vaja uuendada ja Interneti-ajastule sobivaks kohandada, kuid nad ei ole rahul seni väljapakutud muudatustega. Seepärast soovivad nad üheskoos leida parema viisi, kuidas Euroopas autorikaitseseadusi uuendada nii, et see kaitseks veebis leiduva sisu mitmekesisust ja ka seda loovaid autoreid.

Google usub, et teenused, mis teevad kõik endast oleneva, et autoriõiguste omanikke kaitsta, ei peaks ilma vastava teavituseta olema vastutavad autoriõiguste rikkumise eest.

Kui Euroopa Parlamendi väljapakutud muudatused peaksid jõustuma, siis mitmetel keskkondadel ei oleks juriidilise vastutuse vältimiseks muud võimalust kui blokeerida Euroopa Liidus ligipääs sisule, mille autoriõiguste teave on teadmata või kaheldav.

Lisaks peaksid uue autorikaitseseaduse järgi otsinguteenused hakkama kehtestama erinevaid piiranguid, mille tõttu tuleb hakata valima, millist sisu otsingumootoris näidata ja millist mitte. See tuleks tõenäoliselt kasuks pigem suurematele keskkondadele ja teeks väikestel, uutel või nišiväljaannetel vaatajaskonna leidmise ja tulu teenimise raskemaks. Selle tulemusel väheneks veebis saadaolevate väljaandjate hulk oluliselt.

YouTube’i puudutavate võimalike soovimatute tagajärgede kohta leiab lisateavet siit.