Virtuaalreaasus kinnitab kanda aina kiiremini ning päris palju aega veedan nüüd VR mänge proovides, testides ning lihtsalt mängides. Sony avaldas hiljuti pika nimekirja VR teostest, mis ilmumas PlayStation VR’i aastaseks saamise puhul ning HTC Vive teatab iga nädal millestki uuest ja huvitavast. “Sneaky Bears” on mingil määral järjekordne VR tulistamismäng, mis tegelikult ei paku juba kogenud virtuaalreaalsuse hundile mitte midagi juurde, kuid on meeldejääv kogemus algajale, kes soovib mängida midagi lihtsat ja kiiret.
Tegelikult mitu kuud tagasi lõpetatud mängu ülevaate kirjutamisega ootasin, sest tootja palus oodata HTC Vive versiooni ning samal ajal tulnud PSVR versiooni uuenduste ilmumist. Tõepoolest, parandati palju vigu, lisati mõni oluline funktsioon, seega saan kohe öelda, et “Sneaky Bears” on julge investeering igale VR entusiastile.
Narratiivi kui sellist siin mängus otseselt ei ole, olles lihtsakoeline wave shooter, kuid põhimõtteliselt on kaisukarude tehase enda kontrolli alla võtnud kuri silmaklapiga karu Frank. Tema plaan on vallutada maailm, vabastades kõik kaisukarud inimeste orjusest. Samuti on tal isiklik viha pandakarude vastu, keda ta kohe mitte üldse ei seedi. Mängija ülesandeks on nüüd see plaan peatada.
Taolisi VR mänge on lademetes, kus mängija on fikseeritud asukohas, kasutab erinevaid relvi ja vastased lihtsalt tulevad lainetena kuniks on otsas. “Sneaky Bears” on äärmiselt lühike, umbes 2-tunnine mäng, kus tegevustik käib rohkem punktide kui millegi muu peale. Vastaste tüüpe on mõned üksikud: tavalised kaisukarud, suured kilbi ja kiivriga karud, õhupalliga hõljuvad karud, pudeleid loopivad snaiprid ning pommide otsas keerutavad karud. Kokku on ainult kolm erinevat asukohta ning viite erinevat varianti pakkuvas mängus on alati kusagil taustal ekraan, mille kaudu näeme Franki. Talle jubedalt meeldib rääkida, seega tuleb vaim valmis panna “humoorikaks” kommentaariumiks.
Mängija on inimene, kellel on ka sõber nimega Buddy. Tema otseselt ei abista, vaid on rohkem informatsiooni andjaks (kuidas relvi kasutada, mida teha jms.) ning lahingute ajal proovib enda pandakarudest sõpru päästa. Mängija ülesandeks samal ajal on kasutada paremat ja vasakut kätt, et vastaseid maha võtta. Paremas käes on alati tavaline mängupüstol, mis plastikust palle tulistab. Kuid olenevalt asukohast ja vastastest, vasakus käes olev relv muutub. Kord on veepüstol, et tulekahjusid kustutada, siis on pumppüss, et suuri karusid ja kilpe hävitada või hoopis jääpalle pritsiv relv, mis pomme külmutab.
Minnes rohkem detailidesse, siis mäng koosneb kolmest erinevast mängurežiimist, mis omakorda koosnevad viiest levelist, millele paneb punkti kolme tasemega bossilahing. Igal levelil on raskusaste, kus vastased on tugevamad, targemad ja neid on rohkem. PSVR versioonis on ainsaks keerukuseks Move pultide mitte eriti suurejooneline tundlikkus. Need uued Move puldid võiks juba saabuda. Väljaspool seda on tegemist kerge mänguga, kus väiksemgi kogemus teeb terve seikluse läbimise kiireks. Sihtgrupp tundub olevat väga noored mängurid, kes alles õpivad. Oleks mul endal lapsed natukene vanemad, siis paneks nad mängima just “Sneaky Bears“, sest “Hangry Bunnies From Mars” on natukene liiga raske.
Mehaanikast ei ole pikka juttu. Relva haaramiseks ja hoidmiseks on üks nupp, tulistamiseks teine. Lihtsalt sihi ja vajuta. Uuesti laadimiseks ei pea tegema muud kui relva minema viskama (näiteks vastu kaisukaru pead) ning võtma puusalt uue. Ongi kõik. Mingit piirangut ei ole kui mitu korda uuesti laadida saab, seega võib vabalt lihtsalt tulistada niipalju kui torust tuleb. Ainukene probleem oli, et pikema mängimise jooksul väsib näpp pidevast nupu all hoidmisest ära.
Odava hinna kohta on siin mängu omajagu. Põhifookus on punktid ning igal levelil on olemas kohalik kui ka rahvusvaheline liidrite tabel, kus saab enda oskuseid teistega võrrelda. WarDucksi poolt toodetud mäng ei paista silma millegi erilisega, kuid Frank on päris humoorikas ning hästi kirjutatud. Põhimõtteliselt ka ainukene tegelane, kelle suust tuleb ka üks paremaid lauseid, mida see aasta olen kuulnud. Ei reeda, mis see on, kuid see tuleb viimasel momendil enne mängu lõppu. Audiovisuaalselt jääb “Sneaky Bears” alla keskmise, kus detailid ei ole selged, muusika on korduv ning juba paari minuti möödudes igasugune efekt kaob ära.
Alguses mainisin, et mängul tuli suurem uuendus, siis üks lisa oligi rahvusvaheline punktitabel ja teine on Crazy raskusaste. See tegi tänahommikuse uue katsetuse küll huvitavamaks, kuid endiselt on mäng liiga kerge. Võiks vabalt lisada ka näiteks Ultra või midagi sellist. Samuti pole hetkel tegelikult erilist mõtet neid suuri punktiskoore taga ajada, sest siit on puudu igasugune motivatsioonipakett. Pole mitte midagi juurde saada, mitte midagi lahti lukustada – lihtsalt punktid. Samas peab ütlema, et mängu tootja on motiveeritud ning saatnud nimekirja plaanidest, mis on tegemisel. Hetkel isiklikult natukene kärbiks hinda, kusagil 10 euro kanti, kuigi ega see hind ka praegu kallis pole. Põhjuseks on ainult kahetunnine kestus, vähene väljakutse ning motivatsiooni puudus punktide taga ajamisel. “Sneaky Bears” on hea mäng, millega VR keskkonda noortele tutvustada, kuid väljaspool seda ei oma erilist mõju, sest teisi taolisi on mitu ja neid tuleb aina juurde.
Sneaky Bears mänguarvustust saab algupärasel kujul lugeda Videogamers.eu lehel.
ma ootan ja ootan aga Assasin Greed Origini ei tule vist teil.
Assassin’s Creed Origins on pikk mäng ja selle läbi mängimine võtab omajagu aega. Ning erinevalt teistest mängudest saime me selle mängu alles selle väljatuleku päeval kätte. Nii et tuleb lihtsalt oodata. Võimalik et teeme esimeste muljetega eelvaate mängule.
Ma võin juba enda kogemusest, et mäng on minu meelest hästi tehtud, väärt ostmist 🙂
Maitse asi. Võrreldes eelmiste AC seeria mängudega on see vist küll selle seeria kõige viletsam ja vigasem mäng. 😉 Stoori on vilets, jäin esimese 45 minuti jooksul korduvalt magama. Ning kui varem on olnud PC versioonide peal probleeme ja kisa, siis nüüd on ka konsooliversioonid ikka üsna katki. Crashid, probleemid heliga, jne. Sellest uuest olematust combat süsteemist ei hakka üldse rääkimagi. Ühe nupu combat. 😛 Aga noh ju siis uus põlvkond tahabki sellist lihtsustatud mängu. Täielik pettumus.
Erik Ki müü oma mäng mulle ära
Veronika Glauzer digitaalne versioon
Comments are closed.