Ei tule just üllatusena, et meieni on jõudnud palavalt armastatud “Resident Evili” mänguseeria neljanda osa uusversioon. Varasemalt on ju sama tehtud ka seeria teise ja kolmanda osaga. Neljas osa nägi algselt ilmavalgust aastal 2005 ja see võeti vastu kui üks parimaid õudusmänge läbi ajaloo. See pisike fakt paneb uusversioonile päris prisked ootused peale. Minu kokkupuude vana mänguga oli Wii konsoolil ja aasta mängu vaimustust see minus ei tekitanud, aga siiski meeldis mulle teos toona väga, kuid ma pole kindel kui suur roll selles oli Wii eripäral.
Asudes uut teost nautima, tundub kõik väga tuttav, aga oluliselt ilusamal ja realistlikumal kujul. Täpsemalt võrdlema hakates on muudatusi päris palju sisse toodud. See väike külake kuskil Hispaania pärapõrgus mõjus oluliselt õudsamana mitte ainult parandatud visuaalide tõttu, vaid ka kogu kaart on loogiliselt kokku tõstetud ja seega see küla mõjub tõetruult. Lisaks on vanu kohti piisavalt muudetud ja see on endaga kaasa toonud väga mõnusa tempo, et väga sellist tühja olemise tunnet ei teki ja alati vajab kas mingi mõistatus lahendamist või hunnik parasiitide poolt häiritud külaelanikke “päästmist”. Enam pole ka sellist tunnet, et mõnda kohta satutakse otsekui juhuslikult. Jah, on kohti, kuhu ma vabatahtlikult poleks nõus minema, aga sattudes ka demost tuttava Garradori juurde pimedas lossi keldris, siis see mõjub oluliselt loogilisemana ja seega ka hirmsamana. Muidugi ei saa mainimata jätta, et moodsamaks on muudetud ka juhtimissüsteeme. Jah, me saame liikudes relvaga sihtida – imeline!
Loo peategelaseks on seeria teisest osast tuttav Raccoon City politseinik Leon S. Kennedy. Nüüdseks on tegu valitsuse agendiga, kes on saadetud ülitähtsale missioonile. Vaja on leida ja päästa Ameerika presidendi tütar Ashley Graham koodnimega Baby Eagle.
Kohe alguses saame teada, et Leoni painavad mälestused Raccoon City aegsetest sündmustest ja sellega seoses tunneme, kuidas on antud peategelasele juurde inimlikkust, mis aitab kaasa seeria osade omavahelisele sidumisele. Siiski ei tasu karta, sest veidrate lööklausetega lahe Leon on endiselt alles ja mõjub endiselt tobedana selles õudsas keskkonnas. Juustune õudusolemus saab selgeks juba enne seda, kui me tegelast juhtimagi asuda saame. Nimelt toovad meid sihtkohta kaks politseinikku, kellest üks keha kergendades kaduma läheb ja teine saadab meid teda otsima, et mitte parkimistrahvi saada kuskil pärapõrgus. Siit edasi jõuame esimese mitte nii kutsuva metsamajakeseni, kus on üks peast sassis külaelanik ja kiirelt saamegi teada, et midagi on valesti ja õudusseiklus võibki alata.
Peale esimesi vastasseise tehakse meile selgeks, et vastaseid on rohkem kui laskemoona ja kohati ongi ettenähtud võitluste vältimine. Võitlused on neljanda teose juures fännide vahel hell teema. Esimestes osades oli relvi ja eriti laskemoona vähe ning see tegi vastasega kohtumise hirmutavaks. Nüüd aga on vastaseid oluliselt rohkem ja seega on ka relvi ja kuule rohkem ja see kõik muudab olukorra kuidagi vähem hirmsaks ja mäng liigub olemuselt rohkem kõmmutamisžanri suunas. Lisaks on peategelasel nuga, mis küll antud versioonis on kuluv ja purunev, millega saab hiilides vastaseid elimineerida ja ka vastaste lööke pareerida. Kadunud pole ka võimalus vastased uimaseks tulistada (jah isegi oskuslikust pähelaskmisest ei pruugi piisata) ja siis neid chucknorrislikult jalaga lüüa, millest nüüd tulebki see fännide vastasseis, et miks on mäng eemaldunud esimeste osade olemusest.
Oma kohvri haldamine on endiselt alles ja ressursside maht on piiratud kohvri suurusega. Relvad, kuulid ja erinevad ressursid võtavad kohvris teatud hulga ruumi ja neid täpselt paigutades on võimalik pagas ideaalselt pakkida. Võtmeesemed ja ka erinevad väärisesemed kohvris olevat ruumi ei varasta.
Väärisesemeid ja ka teatud võtmeesemeid, mida enam vaja pole on võimalik kaupmehele maha parseldada, keda aegajalt mängus kohtame. Lisaks on temalt võimalik relvi osta ja neid täiustada või suuremaid kohvreid ja muid ressursse soetada. Nendele, kes soovivad mängust rohkem saada, on lisatud pisikesed lisaülesanded, mida täites on võimalik kaupmehelt saada vääriskive ning neid on võimalik vahetada erinevate asjade vastu, nagu näiteks mõne relva uuendus või kaart. Kui sa oled selline mängur nagu mina, kes naudib kõikide nurgataguste avastamist, siis need ülesanded muudavad iga nurgataguse avastamise põnevamaks. Kui te olete aga mängur kes näeb, et siin on mingi kast ja võti selle avamiseks puudub ning seda vahetust lähedusest ei leiagi, võib see kogemus olla frustreeriv.
Bossivõitlused on mängus endiselt alles. Nendega on nüüd selline lugu, et mõnda neist on vähem ja mõnda neist päris suures ulatuses muudetud. Lisaks on muudetud ka teada-tuntud sektsioone, kus oleme koos Ashleyga. Eemaldatud on Ashley eluriba, mis teeb tema elus hoidmise lihtsamaks. Samas on ka oluliselt vähem kohti, kuhu teda peitu saab kupatada, mis kaasab teda jällegi rohkem märulisse. Ka teised looga seotud tegelased, nagu näiteks Luis Serra, on saanud kohati rohkem ekraaniaega, et nendega kokku põrkamine ei tunduks liiga absurdsena. Seega kõik need uued muudatused kokku teevad teose läbimise põnevaks ka vana mängu tulihingelistele veteranidele, sest kohe kindlasti ei ole mängu läbimine täpselt samasugune nagu vanasti.
Capcom on suurepäraselt hakkama saanud tuntud klassiku uue nägemusega. On tunda, et on austatud vana teose olemust ja toodud see tänu tänapäevastele võimalustele uuel kujul vanadele ja uutele seeria fännidele nautimiseks. Minu hinnangul on see hea viis, et kõigile midagi pakkuda. Siinkohal on oht, et vanad veteranid võivad pettuda, sest nende armastatud klassikut on muudetud, aga õnneks ei kao ju vana mäng kuhugi ära. Teile, kellele ei meeldinud seeria neljanda osa liikumine rohkem märulimängu suunas, ma seda mängu ei soovita, kuna uusversioon liigub veelgi rohkem selles suunas. Kui see teid aga ei kõiguta, siis tasub see mäng kindlasti ette võtta, sest tegu on ilusalt õudsa ja hea mänguga.
Lapsevanematele: “Resident Evil 4″ puhul on tegu täiskasvanutele mõeldud mänguga, sest mäng on vägivaldne ja verine. Lisaks on tegu õudusmänguga, mis on mõeldud tekitama hirmu ja ärevust.
Platvorm(id): PC, PS4, PS5, Xbox Series X/S
Ilmus: 24. märts 2023
Arendaja: Capcom
Väljaandja: Capcom
Ülevaade tehtud: PS5