Ubisofti kauaoodatud piraadimäng “Skull & Bones” maksab 70 eurot, kuid analüütikute ja aktsionäride arvates on tegemist liiga kõrge hinnaga teenusepõhise mängu kohta, mis sisaldab mängusisest poodi, hooajalisi lahingupasse ja üritusi ning mängusisest premium-raha. Kardetakse, et nii kõrge hind teenusepõhisele mängule võib “piirata mängijaskonna suurust”.
Nii aga ei arva Ubisofti tegevjuht Yves Guillemot, kes teatas aktsionäridele peetud kõne ajal, et “Skull & Bones’i” hind on õiglane, kuna tegemist on AAAA-mänguga. Jah lugesite õigesti, mitte AAA vaid AAAA-mänguga.
“Skull & Bones on täiemahuline mäng,” rääkis Guillemot. “See on väga suur mäng ja me arvame, et inimesed näevad tõesti, kui suur ja terviklik see mäng on. Nii et see on tõepoolest täielik kolme A, nelja A mäng, mis pikas perspektiivis ennast õigustab.”
Ubisoft on seadnud “Skull & Bones’ile” kõrged ootused, kas need ootused ka realiseeruvad, seda saab näha juba üsna varsti, “Skull & Bones” ilmub juba 16. veebruaril ning hetkel on käimas avalik beeta, millest saab igaüks osa võtta.
Mis on AAAA-mäng?
Suurem osa meist ilmselt teavad, mis on AAA-mäng kuid termin “AAAA-mäng” võib tulla paljude jaoks suure üllatusena.
AAAA-mängu termini võtsid 2020. aastal esmakordselt kasutusele kaks mängustuudiot – Microsoftile kuuluv mängustuudio The Initiative ja Ubisoft. The Initiative töötab uue “Perfect Dark” kallal, mis nende sõnul olevat AAAA-mäng. Samal ajal teatas Ubisoft, et “Skull & Bones” ja “Beyond Good and Evil 2” on samuti AAAA-mängud. Lisaks on tekkinud internetis arutelu, et AAAA-mängude alla võiks kuuluda ka Cloud Imperium Games’i arendatav “Star Citizen”.
Hoolimata sellistest toredatest tähelepanu püüdvatest avaldustest, ei ole aga AAAA-mängu definitsiooni kokkulepitud ja mängutööstuse poolt laiemalt kasutusele veel võetud. Arvestades eelpool nimetatud mänge ja seda kui pikalt need mängud arenduses on olnud, teen omalt poolt ettepaneku, et lisaks AAA-mängu tingimustele peaks oleks lisatingimuseks, et AAAA-mäng peab arenduses olnud olema 10 või rohkem aastat.