Evolve

0
180

Evolve ülevaate tegemisega oli mul üks väga selge probleem – ma astun välja täielikult enda mugavustsoonist ja võtan mängu, mille suguseid ma pole sallinud aastaid. Evolve on saanud väga suurte ootuste osaliseks, seda mitte küll minu poolt, kuid kogu mängu väljatuleku ümber toimunu tõttu. Mängu arendaja on Turtle Rock Studios, kes on viimase kolmeteistkümne aastase tegutsemisaja jooksul saanud olemuselt hakkama seni kahe asjaga. Nad on teinud mõned kaardid Counter Strike ja Half-Life 2 (Deathmatch) mängudele, millest minul pole isiklikult sooja ega külma, kuid teine saavutus on natukene rohkem märkimisväärne – Left 4 Dead mänguseeria. Õigemini küll, koosöös Valvega (õigemini sel hetkel Valve omanduses) said nad täiesulatuses käe külge panna mänguseeria esimesele osale ning Left 4 Dead 2 puhul anti neile võimalus arendada mõlemad DLC pakid – The Passing ja The Sacrifice. Seega minule on ennast antud stuudio tõestanud, et mänge nad oskavad hästi teha. Jõuame nüüd õudseima osani – mäng Evolve.

Evolve-Gameplay-Video-Shows-the-Kraken-Crackin-Heads-in-a-Full-Match-453393-2

Evolve on esmapilgul ülimalt lihtsa ülesehitusega mäng. Sul on kaart, kus on neli tegelast erinevate relvadega ja üks tegelane, keda nad tulistavad – kõlab lihtne, mis? Tegelikult asi päris nii pinnapealne ei ole ja süvenedes hakkame nägema huvitavaid muudatus. Enne kui selgitan lahti, mis need on, siis vaatame üle, milliseid mänguviise üldse pakutakse:

  • Hunt – Kütid peavad tapma koletise enne kui viimane areneb kolmandasse järku ja hävitab kaardi jõuallika.
  • Nest – Kaardil on kuus muna, mille kütid peavad hävitama ja mida koletis peab kaitsma.
  • Rescue – Kaardile on laiali jaotatud vigastatud tegelasi, kelle kütid peavad päästma, tohterdama ja toimetama turvalisse kohta, enne kui koletis kütid maatasa teeb.
  • Defend – Kütid peavad enda parajasti kütust tankivat tähelaeva kaitsma koletise ja tema minionite rünnakute eest.

Need on siis viisid, kuidas saad mängida Evolve oma sõprade, võõraste ja/või bottidega. Kui seda lugedes siin, tekib tunne nagu poleks väga innovaatilisuse ja põnevate mänguviisidega Turtle Rock vaeva näinud, siis see on igati õigustatud tunne, sest sama mõte tekkis ka minul, seda mängu mängides. Tekib tunne nagu oleks tüübid Californias maha istunud ja arutanud, kuidas muuta maailma ning seejärel jõudnud järeldusele, et teeme nii nagu on erinevad mängud juba aastaid teinud – ei midagi uut. Ma ei ütle, et see just halb asi on, sest see on ju aastaid töötanud, kuid 2014 E3 esitluse ajal, käis minu kõrvadest korduvalt läbi sõnad nagu „uus“, „enne nägematu“, „innovaatilisem shooter seni“ ja nii edasi. Kahju… äkki leiame selle innovaatilisuse mängu tegelastest?

Evolve-Assault-Trapper-Medic-Support-Classes

Mängus on kaksteist inimtegelast, kes jagunevad nelja erinevasse klassi:

  • Assault e. raskerelvastus:
    • Hyde – Tema relvad on leegiheitja ja minigun ning ise on Ta natukene väga hull.
    • Markov – Elektrirelv ja kuulipilduja, kuuluvad tema arsenali.
    • Parnell – Tema rebib pumppüssi ja raketiheitjaga koletisi pooleks.
  • Trapper e. lõksuseadja:
    • Maggie – Peamine relv on harpuun, millega koletis kinni püüda ja hoida liikumatuna.
    • Griffin – Tema helilõksude abiga saab koletise asukoha kiiresti tuvastada.
    • Abe – Väikesed nooled, mis koletisse või viimase saaki, aitavad nad kiiresti tuvastada.
  • Medic e. meedik:
    • Val – Minu lemmik tegelane, võitlussnaiper ja meedik ühes, väga liikuv ja kiire.
    • Lazarus – Ainuke, kes suudab sõbrad surmast tagasi tuua.
    • Caira – Suudab tekitada jõuvälja endale ja oma kaaslastele.
  • Support e. abivägi:
    • Cabot – Meeskonna liider, suudab läbi seina lasta ja anda tugevust oma kaaslastele.
    • Hank – Tõeline hävitaja, kui vaja tuumarünnakut, pöördu Tema poole.
    • Bucket – Ainukene robot mängus, jälitavad raketid muudavad küttimise lõbusaks.

Igale tegelasele on mõeldud välja ka pool-põhjalik taustalugu, mis koosneb peamiselt klišeedest ja mõttetutest faktidest. Vaheklippide hääle näitlemisega võib peaaegu rahule jääda, kuid nende eesmärk ja lugu jääb mulle arusaamatuks, need oleks võinud samahästi kui olematud olla. Lähme nüüd kõike põnevama osa juurde – KOLETISED (Soovitan taustaks panna The Adams Family OST peale):

  • Goliath – liikuv ja vastupidav, kõige tugevam just käsivõitluses. Kolmanda arengutaseme saavutamiselt äärmiselt keeruline jagu saada, just nimelt vastupidavuse ja liikuvuse koostöö tõttu.
  • Kraken (Tegemist ei ole Captain Jack Sparrow sõbraga) – talle meeldib võidelda kaugelt ning küttide lähenemisel, lihtsalt ära lennata.
  • Wraith – hiilimise põhimõttel toimiv koletis, kelle võimete arsenali on pea kõige keerulisem selgeks saada.

9b8322c6-cef0-4fe7-b4f5-0183e2555078

Nüüd kus ülevaade kollidest ja inimestest on olemas, vaatame üle kiiresti mängu graafilise ja heli poole. Playstation 4 peal jookseb mäng väga kenad 60 kaadrit sekundis, seda 1080p juures. Mäng ja kogu maailm näev välja väga hea. Vahel natukene külmana mõjuvale maailmale annab lõpliku tunde Jason Gravesi poolt komponeeritud muusika, mees kes on võitnud lugematul arvu auhindu Dead Space seeria muusikalise poole eest ja viimaste teoste hulga kuuluvad ka mängud Tomb Raider, Murdered ja The Order: 1886. Minule on just mängu väljanägemine, detailsus ja muusika see, mis paneb mul seda plaati sisse panema ja pulti kätte võtma, kõige muuga kahjuks, mina subjektiivselt rahule ei jäänud…

Gameplay

Peale kahe kiire õpetuse tegemist, paisatakse Sind, kas siis mitmikmängija või soolo mänguviisi, mis tundub kuidagi kiirustamine, arvestades kõiki nüansse erinevate karakterite vahel. Ma ei hakka peituma selle taha, et koletistega olen ma üritanud mängida kõige vähem ja rohkem ma ei proovigi seda kunagi – miks, sest ma pole kunagi olnud huvitatud seda tüüpi mängudest, nagu alguses sai selgeks tehtud ja see on lihtsalt LIIGA raske minu jaoks. Kui sukeldud sõpradega mängumaailma, siis tuleb koletiseks panna inimene, kes temaga oskab väga hästi ringi käia, vastasel juhul on tegemist täiesti mõttetu mänguga. Ma ei ole enne mänginud nii vastuolulist mängu kui seda on Evolve. On hetki, kus ma mõtlen, et miks ma üleüldse peaksin seda mängima, tegemist on täiesti kasutu asjaga. Hiljem aga satun kokku inimestega, kes teevad suurepärast koostööd, koletis on tark, kaval ja ohtlik, Gravesi muusika lööb kõrvaklappides ja pinge on suurem kui Kuuba kriisi ajal.

Siit aga probleem – proportsionaalselt viiest tunnist ühe, sain mängida tundega nagu keegi hoiaks mul relva kuklas ja loeks sekundeid, ülejäänud aja võtaksin kokku paukpadrunite võrdelise ärevusega.

Kokkuvõtteks

Evolve on mäng, mis võib olla kohati parim online shooter, mida olen mänginud ja järgmisel hetkel variseda kokku kui Rooma Impeerium ning vajuda unustusse liiva alla. Ma arvan, et just nendel põhjustel on mäng saanud ka väga erinevaid vastakaid arvamusi üle maailma. Väga pikalt kaalusin, kuhu poole siis mina lõpuks kaldun. Evolve on minule kui loto, oleneb kellega ma parajasti mängima satun, kord on Ta hinne 4 vääriline, kord on 10. Seekord ma surun emotsioonid heast ajast, mil seda mängisin läbi ja ütlen, et mäng väärib kõike seda, milleks Ta loodud on, kuid samas tuletan meelde, et Ta ongi ainult loodud seek & destroy shooter’ks.

Platvorm(id): Xbox One, Playstation 4, PC
Ilmus: 10 Veebruar 2015
Arendaja: Turtle Rock Games
Levitaja: 2K Games
Ülevaade tehtud: Playstation 4 konsoolil


Võida EVOLVE mäng
Playstation 4 konsoolile

Kas soovid proovile panna enda oskused kinni püüda mutanteerunud koletis või hoopis hävitad need kes jahivad sind? Nüüd on sul see võimalus ! Jagame ära ühele õnnelikule täispika promoversiooni mängule EVOLVE. Selleks ei ole sul vaja teha muud kui vajutada “Meeldib” Meie Facebook lehel ja kirjutada kellena soovid mängu mängida.

Anna teada kellena soovid mängu mängida siin.

Õnneliku võitja teeme teatavaks 09.03.2015 Meie Facebook lehel.


Pilt
9
Heli
10
Stoori
1
Mängitavus
7
Mängurõõm
8
Lugejate hinne5 Votes
7.3
Hea
Heli
Tegelaste mitmekülgsus
1/5 ajast suurepärane mängitavus
Halb
4/5 ajast kohutav mängitavus
Koletiste gameplay keerulisus algajatele
Liigne promotion mängu omaduste kohta – oodatavus
7
Meie hinne.