My Time At Portia – pärast maailmalõppu oli kõik värviline ja ilus

0
150
My Time At Portia
My Time At Portia

My Time At Portia maailmaga tutvusin ma esimest korda veidi üle aasta aja tagasi, mil mäng oli alles Alphas ning peagi Steam Early Accessi minemas. Nüüd aga on Portia linnake suuresti valmis saanud ühes oma inimeste, võimaluste ja lähiümbruses asuvate aladega. 15. jaanuaril lahkus USA-Hiina arendaja Pathea Games’i mäng My Time At Portia Early Accessist ning läks versiooniga 1.0 täishinnaga müüki ning tänase seisuga on välja antud juba versioon 2.0. Seega, nagu lubatud, on kätte jõudnud ka aeg kajastada kõiki muudatusi ja uuendusi, mis mängus on tehtud.

Kui palju on see mäng siis muutunud ja mida kõike uut võib siin leida? Lühidalt, palju. Alpha hetkel oli suuresti paigas mängu kesksed mehaanikad toorainete kogumiseks, mida saab kasutada erinevate esemete ja seadmete ehitamiseks ning seeläbi erinevate väiksemate ja põhiloo missioonide täitmiseks. Selle tuumiku ümber on nüüdseks lisandunud mitmeid uusi tegevusi, mis mänguelamust rikastavad, ning lõpuni on arendatud mängu põhilugu, mille läbimise tulemusena avaneb My Time At Portia maailm mängijale üha rohkem.

Juured on samad

Mäng algab samamoodi nagu juba Alpha ajal: üsna nunnu välimusega post-apokalüptilises maailmas, mil on suuresti unustatud, kuidas ammustel aegadel loodud tehnoloogiat, mis maailmalõpuni viis, valmistati ning kasutati, saabub mängija oma tegelasega Läänemere kaldal asuvasse linna Portia, kus ta hakkab elama ja töötama vanas töökojas, mille on mängijale edasi kinkinud tema isa. Esimese paari missiooniga teenib mängija välja oma ehitajalitsentsi ning võib seejärel ette võtta järgnevaid põhiloo missioone, kõrvalmissioone ning kommertsgildi liikmetele mõeldud eritellimustöid.

Nagu juba Alpha ülevaates mainitud, keerleb mängu põhimehaanika seejärel toorainete kogumise ning esemete valmistamise ümber. Toorainete kogumiseks on mitmeid erinevaid meetodeid. Esialgu on mängijal võimalik neid korjata lahtiselt maailmast, käia nii ümbruskonnas kui kaevandustes maake kaevandamas, raiuda maha puid jm taimi, kalastada, istutada taimi ning tappa nn koletisi, kellest enamik on siiski pigem armsamapoolsed olendid. Hiljem, pärast teatud missioonide täitmist, lisandub mängijale ka võimalus esitada tellimusi teatud toorainetele, mis saabuvad seejärel neile iga päev koju spetsiaalsesse kasti tellimuse perioodi jooksul.

Lisaks tavalistele toorainetele peab mängija ehitamiseks koguma ka vana maailma reliikviaid – maailmalõpueelsest ajast alles jäänud tehnoloogilised vidinad ja seadmed. Neid leiab nii kaevandustes kaevandades kui ka ohtlikemates kaevandustes käies, kus mängija ülesandeks on tappa mitmeid ohtlikke mutantkoletisi, et teenida vastutasuks välja suuremas koguses reliikviaid. Ka nende jaoks on hiljem võimalik esitada tellimusi, mida täidab mängija jaoks seejärel Portia tsiviilühing (Civil Corps.).

Kõigi nende tegevustega kogub mängija endale experience’i ning kasvatab oma leveleid. Leveldamine tähendab ühtlasi oskuspunktide saamist, mida mängija saab kolme peamise oskuspuu vahel jaotada: võitlemine, toorainete kogumine ja suhtlemine.

Missioonide jaotus

Mängu peamissioonid jagunevad mitmeteks suuremateks peatükkideks, millest igaüks hõlmab umbes 3-5 missiooni. Nende läbimine annab mängijale mitmeid eeliseid, näiteks ligipääsu uuele piirkonnale ja uutele kaevandustele või võimaluse reisida mööda linna kiiremini taksolaadse teenusega. Muidugi muutuvad missioonid ka ajas aina keerulisemaks, nii et mängija on sunnitud nende läbimiseks oma töökoda ning masinvärki uuendama ja paremaks ehitama. Kui kõik peamissioonid on tehtud, siis saab mängija jätkata mängimist ja teha edasi kõrvalmissioone ning eritellimustöid.

Kõrvalmissioonid on väikesed ülesanded, mis põhilugu kuidagi ei mõjuta, ent mis aitavad mängijal kiiremini arendada paremaid suhteid linnaelanikega ning saada kätte mõningaid auhindu, mida mujalt ei saa. Need ülesanded avanevad mängijale, kui nad suhtlevad teiste Portia tegelastega ning tekitavad mingi sõbralikuma suhte nendega.

Eritellimustöid saab mängija endale valida Portia kommertsgildist. Nende näol on tegemist ülesannetega, kus mängija peab kellegi jaoks midagi valmistama ning siis selle esitama kas otse tellijale või kommertsgildile. Selliseid ülesandeid võib mängijal korraga olla üks ning maksimaalselt on mängijal võimalik endale võtta üks missioon päevas. Nädalavahetustel aga ei saa uusi eritellimusi üldse endale võtta ning selle asemel saab mängija nendel päevadel käia kommertsgildis uurimas ja parandamas vigaseid objekte.

Eritellimustööde tegemine tõstavad ka mängija staatust töökodade edetabelis, kuhu kogutakse punkte kalendriaasta kohta. Kui aasta on läbi, siis autasustakse edetabeli esikolmikut erinevate auhindadega. Lisaks aastaülesele auhinnale antakse välja ka auhindu igakuistele esikolmikutele.

Aasta Parim Töökoda

Töökoda, armas töökoda

Mängu peamine edasiviiv jõud on oma töökoja arendamine. Töökoda saab mängija arendada peamiselt kahel viisil. Esiteks, saab mängija endale juurde ehitada seadmeid, kaste ja muud vajalikku, mida on vaja kiiremaks ja efektiivsemaks ehitamiseks. Teisalt aga saab ta teha väga suuri ühekordseid kulutusi selleks, et osta endale juurde maad, ehitada oma maja suuremaks või lasta oma maale ehitada uusi lisahooneid. Nii võib mängija väikesest ja algul üsna nukrast majast saada suur ja uhke häärber ning suurest aeda üles seatud masinatekogust saada oma isiklik väike tehas.

Ent oma kodu kujundamine ei piirdu ainult aias olev välisega. Mängija saab ka oma maja tubadesse paigutada mööbliesemeid, mis tõstavad tema elu-, võhma-, rünnaku- ja kaitsepunkte.

Sõbrad, armastus, pere ning loomaaed

Nagu eelpool mainitud, on mängijal võimalik arendada suhteid Portia elanikega, nii sõbrasuhteid kui ka romantilisi suhteid mõlemast soost tegelastega, keda on valikus päris mitu. Suhete parendamiseks saab mängija teha mitmeid asju: rääkida inimestega, neile kingitusi teha, käia kohtingutel (romantiline suhe) ja kokkusaamistel (sõbrad) jpm. Oluliste sammude tegemiseks suhtes peab mängija tegema kindlaid tegevusi. Näiteks suhte ja flirtimise alustamiseks tuleb kõigepealt saada vastava tegelasega sõbraks ning seejärel tunnistada talle oma tundeid erilise kingitusega – südamekujulise sõlmega.

Kui romantiline suhe on jõudnud piisavalt kaugele, on mängijal võimalik abielluda oma valitud kaaslasega ning kui siis jõuab ka abielusuhe piisavalt kaugele, võib mängija otsustada lastesaamise kasuks, loomulikul teel või siis lapsendamise kaudu. Lapsi võib mängijal olla kuni kaks ning nende roll mängus on üsna minimaalne, kuna, vähemalt hetkeseisuga, jäävad nad väikelasteks ning ei kasva suureks.

Ent mängija elus ei pea olema ainult teised inimesed. Nimelt on Portias olemas ka üks kass ja üks koer. Kui mängija arendab nendega piisavalt häid suhteid, siis võib ta ühe neist omale koju lemmikloomaks võtta lõpuks.

Samuti on mängijal võimalik oma töökoda ja maa-ala laiendades ehitada omale kuut, kuur ja tall, kus on siis võimalik kasvatada kanu, parte, lehmi, lambaid ja hobuseid. Nendest esimesed neli annavad mängijale täiskasvanuks saades iga päev tooraineid (näiteks mune või piima) ning hobust saab mängija kasutada oma isikliku ratsuna, kellega kiiremini kaardil ringi liikuda. PS! Hobust on võimalik ka farmerist vanahärralt McDonald endale nädala kaupa rentida.

Sündmused ja pidustused

Portia maailma ilmestavad ka mitmesugused sündmused. Üks mängusisene aasta on võrdeline nelja 30-päevalise kuuga, millest igaüks kujutab endast üht aastaaega. Igal aastaajal aga toimuvad ka teatud sündmused, mis on ära märgitud ka mängija kalendris. Nii saab mängija talvel osa võtta talvise pööripäeva pidustustest või sügisel viljakorjamisele pühendatud sügisfestivalist. Samuti saab mängija määrata oma tegelasele sünnipäeva, mida tähistavad mängija sõbrad talle kingitusi tehes.

Pole veel siiski 100% valmis

Lühidalt on My Time At Portia laienenud massiliselt pärast Alphat. Mängu on lisandunud mitmeid nüansse ja tegevusi, mis toovad rohkem elu, ajalugu ning tausta Portia maailma. Mäng ise pakub tegutsemisrõõmu vähemalt 50 tunniks kui mitte kauemaks ning usinamate jaoks on tegemisi piisavalt, et venitada ühe mängu mänguaega umbes 80-90 tunni peale. Mäng on oma mehaanikalt kergelt sõltuvust tekitav ning seda kõike saadab (enamasti) toonilt armas ja ilus muusika.

Ent siiski pole mäng veel täielikult valmis. Puudu on veel mitmed häälnäitlemisklipid, mis tekitab kummalisi olukordi, kus mõne vaheklipi või missiooni ajal üks tegelane räägib midagi, ent teine mitte. Neid klippe aga lisatakse mängu juurde ning kirjutamise hetkel toimus viimane täiendus versiooni 2.0 väljalaskega.

Samuti lisavad arendajad endiselt mängu juurde kõrvalmissioone, uusi seadmeid, kohtingukohti, parandavad buge, täiendavad väikeseid detaile mängumaailmas jne. Sellest tulenevalt peab nentima, et ehkki mängu saab praegu mängida mõnes mõttes täies mahus, siis näiteks aasta pärast tänasest on see täismaht tõenäoliselt taas suurenenud.

Bug mängus
Midagi on siin pildil valesti…

Kui sa oled keegi, kellele meeldivad simulatsioonimängud, ent tahaksid vahelduseks proovida mõnda sellist, kus sulle antakse konkreetsemaid ülesandeid ja eesmärke, siis soovitame omalt poolt kindlasti My Time at Portiale võimaluse anda.

PEGI 7
My Time at Portia
Platvorm: PC
Ilmus: 15. jaanuar 2019
Arendaja: Pathea Games
Väljaandja: Team17
Ülevaade tehtud: PC

Mängu saab osta siit:
osta_steam
HEA
Sisu on palju, mängurõõmu jagub kauaks
Armas, ilus graafika ja sellega kokkusobiv muusika
Teistsugune lähenemine post-apokalüptilisele maailmale ja selle loole
HALB
Mäng pole tegelikult veel täiesti valmis - kohati on selgelt näha, kus midagi veel puudu on, esineb trükivigu jms
4.5