10 kõige katkisemat mängu aastal 2021

0
109

10. eFootball 2022

“eFootball 2022” pakkus hulgaliselt rõõmu… meemimeistritele. Ülejäänute silmis oli tegemist selle aasta ühe suurima katastroofiga, sest kunagisest “Pro Evolution Soccer’i” asemel rõõmustati mängijaid mobiilirämpsuga, mis isegi mobiiltelefonidel eriti kriitikat ei kannatanud. Mäng kubises vigadest, tabavus oli vilets, mängijaid said mängus suvaliselt vigu, võrgumängu oli sisuliselt võimatu mängida ning mänguväljak ja mängijad nägid lihtsalt kohutavad välja. Tegemist oli sõna otseses mõttes sitahunnikuga. Konami on mängijate ees vabandanud ja lisapakkide ostjatele raha tagasi maksnud ning lubab mängu parandada ja millalgi järgmisel aastal uuesti välja anda.

9. Returnal

“Returnal” sai küll Meile Meeldib Mängida arvustuses maksimumpunktid ja Tarmo Toomepuu kiitis seda väga, kuid see kõik juhtus enne seda kui mäng ametlikult ilmus. Ja vaat siis läksid asjad käest ära, sest mängu ilmumispäeval ilmunud parandus tegi mängu täielikult katki ning iga järgmine parandus suutis asja ainult hullemaks teha, rikkudes sealhulgas mängijate salvestused. Mängijad olid pahased ja õigustatult. Õnneks on “Returnal” tänaseks taas mängimiskõlblik.

8. New World

“New World” pälvis paljude mängijate tähelepanu ning selle müüginumbrid olid päris head. Nii head, et Jeff Bezos käis Twitteris säutsumas, et “New World” on heaks näiteks, et Amazon siiski oskab häid mänge teha. Kahjuks selgus üsna pea, et Amazonil on veel mängude tegemisel palju õppida, sest “New World” on käesoleva aasta üks katkisemaid mänge üldse. Alustades mängijate graafikakaartide lõhkumisest kuni vastasmängijate välja viskamiseni, kulla duplikatsioonid jne. See mäng on suutnud hulgaliselt negatiivseid uudiseid toota. See kõik on loomulikult negatiivselt mõjunud ka mängijate arvule, mis on mängu ilmumisest saadik drastiliselt kukkunud. Vähemalt sai Amazon mõned mänguserverid tänu sellele sulgeda. Pärast lõputuid parandusi leidub mängus endiselt nii vanu kui uusi vigu, kes teab ehk järgmisel aastal suudetakse see kunagi ka mängimiskõlblikuks muuta?

7. Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Kuigi “World of Darknessi” lauamängudel põhinev “Werewolf: The Apocalypse – Earthblood” jättis E3 esitluse ajal positiivse esmamulje, siis mängu ilmumisel sai ta mängijate kriitika osaliseks. Ja seda mitte ainult seepärast, et tegemist on viletsa mänguga (seda ka muidugi) vaid kõigele lisaks oli mäng aegunud ja lihtsalt katki.

6. Dungeons & Dragons: Dark Alliance

“Dungeons & Dragons: Dark Alliance” on järgmine rämpsmäng. Rahanäljas Wizards of the Coast lootis kerget kiiret raha teha meeskonnapõhise D&D mänguga kus korduvalt vastastele pasunasse peksta ja looti korjata. Selliste mängude juures lugu pole oluline, seetõttu Wizards of the Coast sinna ka ei panustanud.

Tegelikult oleks see skeem võib olla isegi töötanud, kui mängustuudio poleks seda mängu kiiruga välja visanud ja oleks vigade parandamiseks omale rohkem aega võtnud. “Dungeons & Dragons: Dark Alliance” vaevasid jõudlusprobleemid, katkised missioonid ja muud tehnilised probleemid.

5. The Ascent

“The Ascent” on isomeetriline tulistamismäng, mis nägi lahe välja. Tegemist oli ägeda mänguga, mida oli nauditav mängida nii üksi, kui koos sõpradega, eriti koos sõpradega… kui see töötas. Nimelt oli “The Ascent” mõeldud mängimiseks koos sõpradega, see oli ka selle mängu üks põhilisi reklaamitud punkte. Kuid kahjuks koosmängimise variant ei töötanud nagu peab. Probleeme oli üksteise mänguga liitumisel, mäng jooksis korduvalt kokku ja võis juhtuda, et selle käigus võisid mõned missioonid katki minna ja võisid oma tegelasest sootuks ilma jääda. Septembris tuli mängule lõpuks parandus, mis pidi koosmängimise probleemid lahendama, kuid mõne probleemi lahendamisel tekkisid uued probleemid – kaadrisageduse langus, pidevad mängukrahhid ja eespool mainitud kasutajate kustutamised.

4. Hitman 3

“Hitman 3” võis olla üsna frustreeriv kogemus neile, kes seda avanädalal mängida püüdsid, sest IO Interactive nõudis mängijatelt võrgus olemist, kuid samal ajal ei viitsinud nad mängu serveritesse panustada. Seetõttu ei olnud harvad need juhtumid kus sa keset hiilimist või muud tegevust võisid järsku ekraanilt imetleda teadet, et ühendus serveritega on kadunud. Sellised teated on alati “teretulnud”, eriti kui sa pead neid miljon korda pressima, sest muud võimalust oma mängu jätkamiseks samast kohast pole. Nii sa siis pressid ja pressid seda nuppu ja palvetad, et see kuramuse neetud kiri ekraanilt juba ära kaoks ja sa saaksid mängu jätkata, sest päris algusest sa seda missiooni nüüd ka uuesti teha ei viitsi. Kõlab lõbusalt? Õnneks on tänaseks IO Interactive oma serverid korda saanud ja nüüd kannatab “Hitman 3” mängida.

3. Outriders

“Outriders” on vaieldamatult käesoleva aasta üks kõige katkisemaid mänge üldse. Alustuseks vaevles see mäng tõsiste serveriprobleemide käes, esimesel nädalavahetusel enamus mänguaega kulus ootamisele, et sa mängu üldse sisse saaksid ja siis ülejäänud aja palvetasid, et sind mängust jumala eest välja ei visata, sest kui see juhtus, ei olnud teada millal sa uuesti mängu saad. Frustreeriv mängukogemus. Kui sellest väheks jäi, siis hilisemad parandused ajasid mängijaid veel rohkem marru. Ei ole ju eriti rõõmustav kui sa mängu käivitamisel avastad, et kogu see higistatud varustus on kuhugi kadunud. Asja ei teinud paremaks ka mingit mõttetud nerfimised, kes kurat nerfib PvE mängu üldse? Huvitav kas täna on see mäng mängitav? Või on see mäng nüüdseks igavesti ajaloo prügikasti pandud?

2. Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

“Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition”… HA-HA-HAA! Ka see mäng on meemimeistritele sel aastal palju tööd pakkunud, sest tegemist on käesoleva aasta ühe katkisema mängukogumikuga üldse. Take-Two ja Rockstar lootsid siit vist kerge vaevaga raha teenida, lootuses, et viskame vanale kraamile uued tekstuurid jne. selga ja viskame selle rämpsu välja, küll need GTA fännid ostavad, see ju GTA. Uusversioonide triloogia pakk sisaldas isegi vanu vigu ja koodijäänuseid. Fännid aga polnud tulemusega rahul ja tegid kisa, sest uusversiooni oli kohati mängitamatu. Rockstar otsustas seepeale mängu vahepeal müügist üldse maha võtta ja pakkus hiljem neile, kes mängu osta olid jõudnud, tasuta mänge. Kuigi “Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition” on nüüdseks hulgaliselt parandusi saanud ja müügil tagasi, on tegemist endiselt rämpsuga, mis peaks alles arendamisel olema.

1. Battlefield 2042

“Battlefield 2042” kuulub samuti nende kõige katkisemate mängude hulka sel aastal, mida poleks sellisel kujul tohtinud välja anda ja mis peaks hetkel hoopis arendamisel olema. Võib olla järgmise aasta lõpuks saab selle mängu korda? Ka see mäng on pakkunud hulgaliselt kõneainet, videoid sellest kui katki see mäng on, leiab YouTube’ist tuhandeid. Tanke saab puruks lasta snaipripüssidega, samal ajal kui tankitõrje kahuriga jäädki sama tanki laskma, tabamiskastid on täiesti jaburad, relvade lisad ja boonused ei vasta kirjeldustele, kummipaela efekt, mäng jookseb konsoolidel pidevalt kokku, see nimekiri on lõputu. Tegemist on mänguga, mis ei ole valmis.

1
2