Microsoft tunnistas, et Xbox One’i müüdi kaks korda vähem kui PS4

0
120

Microsoft pole viimased seitse aastat avaldanud Xboxi konsoolide müüginumbreid, mistõttu ei tea keegi täpselt, palju Xboxi konsoole nende aastate jooksul müüdud on. Nüüd aga kinnitas Microsoft, et Xbox One’i müüdi kaks korda vähem kui PS4.

Brasiilia konkurentsiametile esitatud dokumentides kirjutab Microsoft: “Sony on konsoolide müügi ja installibaasi poolest Microsofti edestanud, müües viimase põlvkonna jooksul kaks korda rohkem kui Xboxi on müüdud.”

PS4 on müüdud üle 117 miljoni konsooli, see tähendab, et Xbox One’i on müüdud alla 58 miljoni konsooli. See sobib ka Ampere Analysis koostatud turuanalüüsiga, milles arvatakse, et Xbox One’i on müüdud 2020 aasta teise kvartali seisuga 51 miljonit konsooli.

Kahjuks ei ole Microsoft aga maininud dokumentides palju on müüdud või milline on müügisuhe hetkel Xbox Series ja PS5 konsoolide vahel. See on muidugi ka arusaadav, sest Microsoft püüab konkurentsiametile näidata end Sony kõrval viletsamas olukorras, kui nad seda on. Kuigi uue põlvkonna konsoolide turule tuleku ajaks ei suudetud Xbox Series konsoole toota sama palju kui Sony tootis PS5 konsoole ning see on taaskord Sonyle andnud arvestava edumaa, siis analüütikute arvates on uue põlvkonna puhul see vahe palju väiksem. Ampere Analysis arvab, et 2021. aasta seisuga on PS5 müüdud hetkel 1,6 korda rohkem.

Kuna jätkuvalt on probleeme erinevate komponentide saadavusega, siis ei suuda Sony ja Microsoft endiselt toota piisavalt palju uue põlvkonna konsoole, et rahuldada nõudlust uute konsoolide järele.

Xbox One’i nõrgad müüginumbrid, võrreldes PS4 müüginumbritega, tulid arutusele seoses Activision Blizzardi omandamisega. Microsoftil on vaja konkurentsiametitele näidata, et Activision Blizzardi omandamine ei kahjusta mänguturgu ning see ei anna neile mingit arvestatavat eelist konkurentide ees.

Viimased nädalad on palju kõneainet pakkunud Sony ja Microsofti vaidlus “Call of Duty” üle. Sony väidab, et “Call of Duty” on “hädavajalik” mäng, mille sarnast turul ei ole ning see võib mõjutada mängijate konsooliostu. Microsoft omakorda aga püüab tõestada, et see ei vasta tõele. Lisaks väidab Microsoft Brasiila konkurentsiametile esitatud dokumentides, et Sony maksab arendajatele “blokeerimisõiguste” eest, takistades arendajatel oma mängude avaldamist Xbox Game Passis.