Microsoft on muutunud väga lahkeks ja pakub “Call of Dutyt” ja teisi Xboxi mänge kõigile, kes käe püsti tõstavad ning selgub, et neid soovijaid on rohkem kui me arvata oleksime osanud. Ainuke kes “Call of Duty” lepingust huvitatud pole, on jätkuvalt Sony, kes ütles otse välja, et nad ei taha lepingut, nad tahavad tehingut blokeerida. Ühtlasi kirjutas Sony brittide konkurentsiametile CMA ja Euroopa Komisjonile, et Microsofti pakutud lepingut ei saa usaldada, sest see ei garanteeri kuidagi seda, et Microsoft ei hakkaks neile katkist “Call of Dutyt” tootma.
Alustuseks sõlmis Microsoft 10-aastase “Call of Duty” lepingu Nintendoga, lubades järgmise 10 aasta jooksul Nintendo konsoolidele “Call of Duty” ja teised Xboxi mängud tuua. Üsna kiirelt järgnes sellele Nvidia, kes samuti rõõmsalt lepingule alla kirjutas. Kuid ettevõtteid, kes soovivad omale järgmiseks 10-aastaks “Call of Dutyt” on veelgi.
Sel nädalal teatas Microsoft, et 10-aastane leping sõlmiti ka Boosteroidiga. Ilmselt paljude, eelkõige eestlaste jaoks on tegemist täiesti tundmatu ettevõttega. Lähemal uurimisel selgub, et Ukrainas asuv Boosteroid pakub mängude striimiteenust ja neil on lausa üle 4 miljoni kliendi, kaks korda rohkem kui Sonyl oli PlayStation Now tellijaid. Boosteroidi tellimise hinnad algavad €7.49 kuus.
Kõigest paar päeva hiljem teatas Microsoft aga juba uuest ettevõttest, kes samuti allkirjastas 10-aastase lepingu Microsoftiga. Sel korral on tegemist Taiwanis asuva ettevõttega Ubitus, kelle pilveteenusetehnoloogiat on kasutatud mitmete mängude toomiseks Nintendo Switchile, sealhulgas siis “Control”, “Resident Evil Village”, “Guardians of the Galaxy”, “Hitman 3” ja paljude teised mängud.
Kuid paistab, et see pole veel kaugeltki kõik. Microsofti president Brad Smith ütles oma intervjuus The Wall Street Journalile, et lähinädalatel on oodata veel ettevõtteid, kellega sõlmitakse 10-aastane leping, et tuua “Call of Duty” veel rohkematele platvormidele.
“Kui ainsaks argumendiks on see, et Microsoft keelab Call of Duty ilmumise teistel platvormidel ja nüüd oleme sõlminud lepingud, mis toovad selle veel rohkematele seadmetele ja platvormidele, siis on raske sellise väitega kohtusse minna,” ütles Smith.
“Veel rohkem kokkuleppeid järgneb,” lubas Smith.
Smith ütleb, et põhjus, miks Microsoft soovib Activision Blizzardi ära osta, on täiendada mängude valikut ja suurendada oma kohalolekut mobiilimängude turul. Mitte aga eesmärgiga “Call of Duty” PlayStationi konsoolidelt eemaldada. Vastupidi Microsoft soovib, et nende mänge saaks veel rohkem inimesi mängida, sõltumata sellest, kus ja kuidas nad mängivad.