Kui sa ootad antud ülevaatest Destiny 2 taevani ülistamist, siis ütlen kohe ausalt ära, siit sa seda ei leia. Kui kiidulaul Destiny 2 teemal on see mida sa hetkel otsid, siis selle jaoks on olemas teised lehed/kohad kust peaks seda täna külluses leidma. Kuna ei ole Destiny fänn, siis kirjutan asjadest nii nagu nad on.
Destiny 2 on järg 2014’ndal aastal ilmunud Destiny mängule. Tegemist on alati-online multiplayer tulistamismänguga mille loojaks on Halo seeriaga tuntuks saanud Bungie. Aastakümme Halo seeriaga tegelemist on jätnud oma jälje, mistõttu märkab teatavaid sarnasusi Halo’ga ka Destiny seeriast.
Destiny 2 algab rünnakuga Maa viimasele turvalisele linnale ja Traveler’ile, müstilisele tulnukkerale mis hõljub Maa kohal ja kaitseb inimesi. Rünnaku taga on uus võimas vaenlane – Red Legion, tulnukrassi Cabal’ite eliit armee, mida juhib Dominus Ghaul, kelle eesmärgiks on kätte saada Traveler’i Valgus, et seeläbi veelgi võimsamaks saada. Selle käigus jätab ta Maa Kaitsjad (Guardians) Valgusest (Light) ilma. Nii algabki mängija teekond oma Valguse taastamisega, eesmärgiks peatada Ghaul ja tema Red Legion armee ning võtta tagasi Viimane Linn (Last City).
Täpselt nagu esimeses mängus nii saab ka Destiny 2’s valida kolme klassi vahel – Hunter, Titan ja Warlock. Kõigil kolmel klassil on olemas ka alamklassid mille vahel hiljem siis valida saab, sõltuvalt siis sellest milline mängustiil sulle paremini sobib. Lisaks Destiny 1’st tuttavatele alamklassidele on kõigile kolmele klassile lisatud üks uus alamklass – Hunter sai Arcstrider’i, Titan Sentinel’i ja Warlock sai Dawnblade alamklassi.
Ka relvade süsteemis on toimunud muudatus. Varasem Primary, Special ja Heavy süsteem on asendatud Kinetic, Energy ja Power relvade süsteemiga. Õnnetuseks on nüüd Power relvade kategoorias ka Shotgun, Sniper ja Fusion relvad. Kuna mulle snaiper relvad meeldisid, siis see uuendus käib tõsiselt vastukarva, sest Power relvade hulgas on ta suht kasutu asi, kuna seal on oluliselt mõttekam hoida hoopis raketiheitjat või granaadiheitjat, mida on hea suurema hulga vaenlaste puhul kasutada.
Kui sellised väikesed muudatused välja arvata, siis ongi sisuliselt tegemist täpselt samasuguse mänguga nagu seda esimene Destiny oli. Lisaks mänguloole leiab ka siin kolmest mängijast koosnevale meeskonnale “strike” ja kuue mängijaga “reide“. Alles on ka “patrol” mood ja teised sarnased missioonid.
Alles on ka PvP kus saab siis teiste mängijate vastu madistada. Taaskord ei midagi erilist aga loodetavasti lisatakse sinna siiski erinevaid PvP mängumoode varsti juurde, sest hetkel on kõik mängumoodid 4vs4 mängijat.
Destiny 2 kõige huvitavam osa on siiski mängu kampaania osa ning erinevalt eelkäijast kus olid rohkem sellised “mine tapa pahasid” missioonid, on nüüd tegemist tõepoolest kampaaniaga mis pakub erinevaid huvitavaid missioone. See muidugi ei tähenda, et mängulugu nüüd midagi erilist ja paremat oleks kui esimesel mängul oli. Olen siit ja sealt kuulnud kommentaare, et oi Destiny 2 lugu on oluliselt parem ja seda on kordades rohkem kui esimeses mängus oli. Iga sellise kommentaari peale tekib mul küsimus, mis mängu küll nemad mängisid? Et millest te räägite? Mis lugu, mis kõvasti rohkem? Destiny 2 lugu on ju samuti üsna nutune. Erinevad tegelased käivad loost hops korraks läbi ja juba liigudki teemaga edasi. Isegi Dominus Ghaul’i, loo keskmes oleva peapahalase osa jääb üsna nutuseks. Oli siis tõesti nii raske looga natuke rohkem sügavuti minna ja Ghaulile rohkem ekraaniaega anda? Kogu selle aja jooksul ei ütle sinu enda tegelane mitte ainsamat sõna, kogu aeg räägib sinu eest Ghost, kes suurema osa ajast muud ei teegi kui ainult mõliseb. Üsna tüütu tegelane, aegajalt oleks tema puhul kusagil üks “mute” nupp abiks. Ühesõnaga mingist suurepärasest loost siin nüüd küll rääkida ei saa.
Kogu kampaania osa läbi tegemine võtab umbes 7-10 tundi aega, mitte rohkem. Ja selle kuni 10 tunniga saab ilusasti oma tegelase maksimum levelile (20) ära. Peale seda läheb siis igavaks üksluiseks tüütuks grindimiseks, et äkki õnnestub paremat varustust omale leida. Lõpuks jooksevad siis kõik üpris ühesuguse varustusega ringi ja jäävad ootama millal Bungie uue lisa turule toob, mille eest saaks raha välja käia. Et Bungie järgiks teiste arendajate eeskuju ja teeks uued multiplayer lisad tasuta, et mängijate kogukonda mitte killustada, seda ma isegi mitte ei looda neist enam.
Kuna mingiks hetkeks kasutavad kõik lõpuks ühesugust varustust ja relvi, siis varem või hiljem asub Bungie loomulikult relvi nerfima. Ma saan aru, et suuremate Destiny fännide jaoks kes igapäevaselt selle mängu alla tunde matavad ei ole see nerfimine midagi erilist, aga minusuguste pühapäeva-Destiny mängijate jaoks rikub see viimasegi mänguisu ära. Ma ei mõista arendajaid kes seda teed lähevad, las see mäng olla nii nagu ta tuli, kui sind tõesti häirib see et kõik kasutavad sama varustust, siis palun lisa mängu uus kogus asju, mitte aga ära mine olemasoleva varustuse kallale.
Mängu mehaanikast rääkides, siis ainuke asi mille üle siin uriseda saab on hüppamine, näiteks Titan klassiga liikumine hüppamine on minu arvates selline kohamakas ja ujuv. Samas kui Hunterit kasutada, siis Hunter’iga on juba oluliselt mugavam ringi hüpata, tema hüpped on oluliselt rohkem kontrollitavamad. Kui aga rääkida mängus ringi liikumisest, sihtimisest ja tulistamisest, siis see osa on mängus suurepäraselt tehtud.
Mängualad on Destiny 2’s umbes sama suured nagu nad olid esimeses Destiny’s. Õnnetuseks ei ole ühel alal olevate mängijate arvu endiselt suurendatud ja seetõttu on need endiselt sama tühjad nagu need olid esimeses mängus. Vähemalt nendel juhtudel kui mängid parajasti üksi ja otsid ringi teiste mängijate järgi kes aitaksid Public Eventi tegemisele kaasa. Parimal juhul ringi kooserdades võid ehk 1-2 mängija otsa siiski lõpuks komistada. Samal ajal kui sa aga kellegiga koos mängid ühes meeskonnas, siis on järsku neid mängijaid Public Eventiga rohkem liitumas kui oodata oskaks. Väga veider süsteem peaksin ma siinkohal mainima, sest minu arvates võiks see just vastupidi olla.
Ära mainiks siis ka selle palju kirutud mikrotehingute süsteemi. Nimelt erinevad värvid varustusele ja kosmoselaevad on nüüd seotud mikrotehingutega. Et kuigi tavalisi ja tegelikult isegi haruldasi variante kukub siiski ka mängimisel, siis huvitavamat kraami saab väidetavalt ainult päris raha eest osta, juhul kui sind selline asi üldse huvitama peaks. Üllatuseks on selliseid mängijaid keda kosmeetilised vidinad huvitavad aga päris palju ning seoses sellega, et varustuse värvide muutmiseks olevad shaderid on ühekordselt kasutatavad, siis on selle teema ümber tekkinud ka päris suur lärm. Kuna tegemist on kosmeetiliste asjadega, siis mind see ei häiri ja oma raha ma sellise mõttetu kraami alla ei raiska ning seetõttu ei ole see teema minu jaoks ka oluline.
Destiny 2 on mäng mis ei anna väga järje mõõtu siiski välja. Pigem on tegemist rohkem nagu Destiny uue eraldiseisva lisapakiga, mis varasema mängu olemasolu ei vaja. Selline oleks võinud olla esimene Destiny hoopis aga mitte selle järg.
Destiny 2 puhul on tegemist täiesti keskpärase tulistamismänguga. Selline käib kah mäng kui parajasti midagi targemat teha pole. Või kui näiteks sõbrad sind appi kutsuvad mingit strike või reidi tegema, et kord või kaks nädalas sõpradega koos madistamiseks täitsa sobiv mäng. Kui sa ei ole kunagi varem Destinyt mänginud aga sõbrad muudkui kutsuvad sind ikka ja jälle mängima, siis Destiny 2 on täitsa sobiv koht kus selle seeriaga alustada. Kui sa aga oled suur Destiny fänn, kes seda regulaarselt mängis, siis loomulikult on ka Destiny 2 sinu jaoks ilmselt kohustuslik ost. Kui sind aga selline mõttelage grindimine ei huvita, siis see 7-10 tundi kesist mängulugu ei ole selle mängu eest küsitud rahanumbrit väärt.
Info lapsevanematele:
PEGI soovitab seda mängu alates 16ndast eluaastast. Samas ei ole selles mängus midagi erilist mida teistest tulistamismängudes ei näe, nii et kui su laps on teiste tulistamismängudega tuttav, siis võib julgelt ka Destiny 2’te proovida. Samas soovitan ma lastele siiski hoopis märksa lõbusamaid tulistamismänge nagu seda on Splatoon 2 või Plants vs. Zombies Garden Warfare seeria. Kuigi mu poistele Halo seeria meeldis, siis Destiny seeriast on nad seni mööda vaadanud, aeg ajalt saab küll nendega koos seda mängitud kui enamasti eelistavad nad Destiny 2’le huvitavamat kraami.
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One Ilmus: 6. september 2017 / PC – 24. oktoober 2017 Arendaja: Bungie Väljaandja: Activision Ülevaade tehtud: Xbox One |
Pirgit Neljas
Sul pole Xbox ühte
Anneli Reidla
Marko Pärnpuu
Margus Ustav
Raimo Veeborn
Kristofer Orutar, Sken Savipõld, Toomas Kedrov Oleks lahe
Jürgen
Alvar Kraav
Mihkel Paalberg
Laura Trei
A mul one haha
A mul one haha
Laura siis on just paras hetke see xbox one vastu vahetada. Xbox one peal jooksevad ka suurem osa xbox 360 mängudest. 😉
Juri Jurise
Oscar Sunduk
Urmas Liiv
Hannes Iir
Vello Sender 🙂
😀 Kaido Tikk 😀
Pole Seda Ega Teist
Ivar Krustok
Nuki Nukats 😀
Mihkel Paalberg
Vahur Vaab , Väino Ostra
Martin Mõistus
Karl-Gregor Pruuli
Valeria Dudašova
Gromet Spaal
Selleks korraks on auhinnamäng läbi ja õnnelikuks Destiny 2 omanikuks saab seekord Raimo Veeborn! Võta meiega palun ühendust, et täpsustada kuidas oma mängu kätte saad.
Comments are closed.