Arendajad nuputavad regulaarselt uusi viise kuidas klientidelt rohkem raha kätte saada. See ei ole märkamata jäänud ei lapsevanematel, tervishoiutöötajatel, ega ka mitte poliitikutel, kes on viimastel aastatel asunud võitlema loot kastide süsteemi vastu videomängudes.
Sel korral juhib teemale tähelepanu Suurbritannia riikliku tervishoiu vaimse tervise teenistuse juht Claire Murdoch, kes süüdistab mängutööstust selles, et need püüavad “lastes tekitada sõltuvust, neid hasartmänge mängima õpetades”.
Oma avalduses kutsub Murdoch üles hasartmängude sarnase mehaanika vähendamist mängudes, sealhulgas nõuab ta selgemat teavet esemete hankimise võimaluste kohta ja lastele suunatud mängudes loot kastide keelamist.
Lisaks soovib Murdoch, et mängutööstus “võtaks omale vastutuse mängijate kaitsmisel võimalike kahjude eest”, nõudes “tööstusmaksu” kehtestamist, mille abil saaks toetada sõltumatuid uuringuid mängimise pikaajalisele mõjule ning tunneb muret “tõhusa süsteemi puudumise üle, mis aitaks hoida lapsi eemal vanusepiiranguga mängudest”.
“Ausalt öeldes ei tohiks ükski ettevõte lastele sõltuvust tekitavaid hasartmänge õpetada. Ükski ettevõte ei tohiks lastele müüa loot kastidega mänge, mille elementideks on juhus, nii et jah, selline müük peaks lõppema,” on Murdoch veendunud.
Loot kastid ja mikrotehingud on olnud nüüd aastaid juba osa videomängudest, kuid tähelepanu hakati sellele pöörama alles peale Star Wars Battlefront 2 skandaali, mis tõmbas lõpuks teemale ka poliitikute tähelepanu. Tänaseks on juba mitmed riigid, nagu Belgia ja Holland, keelanud hasartmängu elementide kasutamise videomängudes. Samuti on loot kastide teemat asunud uurima ka Ameerika Ühendriikide föderaalne kaubanduskomisjon.
Ühe Briti parlamendi kommitee uurimise ajal teatas EA asepresident, et nende mängude puhul ei ole tegemist hasartmängudega vaid tegemist on hoopis “üllatusmehaanikaga”, mida EA oma mängudes kasutab.
Loot kastidega on asunud võitlema ka Microsoft, Sony ja Nintendo, kes nõuavad nüüd, et mängude juures oleksid selgelt väljatoodud võiduvõimalused.