”Mees kes müüs maha maailma” – ehk ülevaade MGS V The Phantom Pain’ist

0

“Kept you waiting, huh?”

Umbes 12 aastat tagasi tutvusin ma Metal Gear Solid seeriaga ja ausalt öeldes, ma ei tea ühtegi mänguseeriat, mis oleks rohkem läbipõimitud, segasem, raskemini mõistetav, plot-twistide rohkem, geniaalsem, ilusam ja Hideo Kojimam ( jah, see on adjektiiv ), kui Metal Gear Solid. Mulle ei mahu pähe, kuidas nii palju geniaalsust võib ühte mängu mahtuda. Kas MGS PP lõpp põimiti ”viimasel hetkel”, et see klapiks 1987 aastal välja lastud Metal Gear’ga? Või oli Hideo tõesti 28 aastat sellisena seda lugu ette kujutanud? .. Ei tea, aga noh… MGS4 juba “mainis Ahabit”..


“Me kõik oleme teemandid”

Tõepoolest, Metal Gear Solid V The Phantom Pain on tõeline teemant igas aspektis: lummavad visuaalid, avatud maailm, geniaalne lugu, mängu mitmekesisus ja kõikvõimalikud tegevused lahinguväljal. Mäng võib alguses tunduda tõeliselt rõhuv ja raskesti arusaadav, kuna ta pakub tõsiselt palju erinevaid ent võrdselt olulisi mehaanikaid ja süsteeme. Kas kogu selle raske süsteemi õppimine tasub end ära? Vastus on ülikindel JAH! MGSVPP annab sulle raske süsteemi mida õppida, aga kui sulle see selgeks on saanud, siis on MGSVPP andnud sulle vabad käed luua oma enda Metal Gear Legend.

MGS PP keskendub peategelasele nimega (Punished “Venom”) Snake, aka Big Boss, kes pärast 1975a. Ground Zeroes missiooni 9 aastat koomas oli. Ning pärast koomast ärkamist asutab oma uue era-armee, Diamond Dogs, koos oma kaaslaste Revolver Ocelot ja Kazuhira Milleriga.

Snake leiab end ühe käe võrra vaesemana, aga õnneks on juba aasta 1984 ja prosteetiliste jäsemete tehnoloogia on juba kaugele arenenud.
“Vedas, Snake!” *High Five*

MGSV-The-Phantom-Pain


“Let The Legend come back to life”

Snake alustab lihtsatest missioonidest, proovides 9 aastaga hääbunud hiilimis- ja võitlusoskused ning oma emabaasi taastada, teenides raha ja ressursse palgasõdurina Afganistaanis ja Angolas, Zaire provintsis. Lihtsa palgasõduri töö areneb ja tulemuseks on Diamond Dogs’i muutumine ülisuureks isemandajavaks PM’iks, mis koosneb R&D-, võitlus-, meditsiini-, platvormi arengu-, luure- ja tugiüksustest. Kõik üksused tuleb sul endal ise rajada ja nende haldamine on üks suur ja ülioluline osa mängust.

Enda baasi tuleb ka loomulikult tööjõudu “leida”, kas siis vabatahtlikke või.. noh .. mitte nii väga vabatahtlike näol. Ehk siis, sul on võimalik lahinguväljakult sõdureid röövida ja neid oma PM’i võtta ja vastavalt nende oskustele erinevatesse üksustesse jaotada.

Kiire ülevaade emabaasi üksustest:
R&D– Relvade, varustuse ja seadeldiste väljatöötamine ja tootmine
Võitlus– Sõdurite missioonidele saatmine ( Suurim sissetuleku allikas)
Meditsiin– Missioonidelt naasnud vigastatute ravimine
Platvormi areng– Ressursside töötlemine/tootmine
Luure– Luureabi/info missioonidel
Tugi– Emabaasilt abisaamise kiirust ja efektiivsust mõjutav üksus

Mängu teeb märulirikkamaks ja lahedamaks abi palumine oma tugiüksuselt, kes saadavad sulle vastavalt sinu vajadustele kuule, relvi, varustust, helikopteri ( kas transpordiks või võitluseks), sõidukeid või “sõpru”.
“Sõbrad” on ka üks huvitav vaheldus ja alati eelise andev vaheldus soolo mängimisele. Sul on võimalik missioonidele minnes võtta kaasa mõned sõbrad (ühe kaupa): D-horse, D-Dog, Walker Gear ja *trummipõrin* Quiet. Igal kaaslasel on oma eelis vastavalt sinu valitud mängustiilile, olgu see siis plahvatuse ja automaatrelva saatel või vaikselt ja vargsi hiilides.

Emabaasi ehitamise ja missioonide tegemise jooksul areneb ka väga, väga vaikselt mängu oma lugu, mis kokkuvõttes on selline: Snake otsib GZ’le järgneva emabaasi rünnaku taga olevat isikut, kelleks osutub salapärane tegelane nimega Skullface. Snake proovib kätte maksta Skullface’le, kuid lihtne kättemaks muutub suuremaks vandenõuks kui algselt oodata oli. Kui sa just MGS seeriale võõras pole.. Sest sel juhul sa juba teadsid nagunii, et sõna “lihtne” ei eksisteeri Hideo sõnaraamatus. Nimelt võttis Skullface üle Zero poolt tühiseks nimetatud (Ameerika Filosoofide poolt arendatud) ühest erilisest parasiidist arendatud ”Etnilise puhastuse” viiruse, mis mõjutab nakatunu häälepaelu ning vastavalt sellele, kuidas parasiit kultiveeritud oli, tapab ta kõik teatud keeli rääkivad nakatunud (Zero tunnistas selle tühiseks kuna tal oli juba sel ajal arendamisel [sellest samast parasiitviirusest] retroviirus: FoxDie). Snake jookseb kokku ka Dr. Emmerich’ga, kes arendas välja Skullface’le Sahelanthropuse. Tegemist on siis bipedaalse hiigelrobotiga, mis on võimeline radaritele nähtamatult laskma tuumarelvi ning on varustatud raketiheitjate, kuulipildurite, laserkahuri ja mingi ebareaalse mõõgaga.. Noh, Metal Gear ja Hideo Kojima ikkagi. Ning Snake võtab ta enda juurde vangiks ja R&D spetsialistiks. Emmerich annab infot Sahelanthropuse kohta, mispeale Snake läheb asja uurima ja satub kokku Skullface’ga, ning võitleb Sahelanthropusega. Sellega lõpeb esimene osa MGS V: Phantom Pain mängust.

Mängu teine osa on lahtiste otsade kinnisidumine ja seletused/info üleminekuks 1987 aastal ilmunud Metal Gear mänguks. Siin osas ma olen hästi tasa-tasa ja ei riku Teie mängukogemust spoileritega. Pealegi, spoileriteta ei anna teisest osast väga midagi rääkida.

Võin vaid öelda, et mängu lõpp oli tõeline WTF-moment. Ning ma reaalselt veetsin suure osa päevast seedides saadud infot ja proovisin ümber mõelda suure osa MGS saagast. Ning liita kokku varem arusaamatuks jäänud momente eelnevatest mängudest jne. Sellel mängul on tõeliselt palju pakkuda nii uustulnukale kui ka tõsisele MGS entusiastile.

Ma oskan vaid öelda, et KINDLASTI SOETA ENDALE SEE MÄNG! Olenemata sellest, kas sa oled mänguseeriale uustulnuk, tuttav või veteran. Kui sa ei ole MGS seeriaid varem mänginud, siis see mäng paneb kindlasti sind tahtma teisi osi ka mängida. Kui sa oled tuttav MGS mänguseeriale ( oled kõik v enamus osad vähemalt korra läbi mänginud) siis ära muretse, enamus ei saa ikka veel aru, mis toimub. Kui sa oled veteran nagu mina (Kõik vähemalt 1-25x läbi mängitud), siis : JD, GW, SOP, BB, GOP, FOB, SOG, FOX, XOF, FOXHOUND, FoxDie, Diamond Dogs, Outer Heaven, Zanzibar Land, Cipher, Zero, Les Enfants Terribles, Militaires sans Frontières.

Platvorm(id): PC, PS3, PS4, X360, Xbox One
Ilmus: 01 september 2015
Arendaja: Kojima Productions
Levitaja: Konami
Ülevaade tehtud: Xbox One
Mängu saab osta siit:
osta_xbox osta_playstation osta_steam

Graafika
Mitmekülgsus
Stoori
Heli
Muusika/OST
Mängitavus
Lugejate hinne4 Votes4.3
5.0
Hea mäng