Newzoo avaldatud aruannetest, mis keskendus mänguturule, on näha mänguettevõtete viimase 12 kuu jooksul teenitud tulu ja kasv võrreldes eelmise aastaga. Aruannetest selgub, et kümme enim teeninud mänguettevõtet teenisid kokku üle 126 miljardi dollari. Näha on ka kuidas mitmesugused ühinemised ja ülesostmised mängutööstuse pilti muudavad. Näiteks Microsofti ja Activisioni ühinemine tooks nad graafikus Sonyst ja Apple’ist ette. Või kui Take-Two oleks omandanud Zynga varem, siis oleksid nad mahtunud TOP 10 hulka.
Enim teeninud mänguettevõtteks on endiselt Tencent, kes teenis eelmisel aastal 32,2 miljardit dollarit. Võrreldes eelmise aastaga on nende teenistus kasvanud 9,9%. Suure osa sissetulekust teenis Tencentile teenusmängud nagu “Honor of Kings” ja “Clash Royale”. Tencentile järgnesid Sony (18,2 miljardit) ja Apple (15,38 miljardit).
Hea kasv oli ka Microsoftil, 9,6 protsenti. Eriti võrreldes konkurentidega konsooliturul. Nintendo kasv oli kõigest 1,9% ja Sony numbrid olid, võrreldes eelmise aastaga, hoopis miinuses. Newzoo andmetel olevat Microsofti tulude kasvule päris palju kaasa aidanud Game Passi teenuse edu, mis on nüüdseks ületanud 25 miljoni tellija piiri.
Kui siin pildil nüüd Microsofti ja Activisioni teenistuse kokku panna, siis jääksid nad endiselt Tencentist kaugele maha, kuid enim teeninud mänguettevõtete hulgas tooks see nad siiski teisele kohale, edestades Sony ja Apple’it.
Kuigi Sony eelmise aasta sissetulekud olid võrreldes varasema aastaga madalamad, ei tähenda see seda, et nad tegevusetult istuvad. Sony tegeleb samuti mitmesuguste mänguettevõtete ülesotsmisega. Näiteks ostsid nad mõni aeg tagasi ära “Destiny” arendaja Bungie, mis aitab neid multiplatvorm ja teenuspõhiste mängude strateegiaga. Sony on otsustanud tõsiselt mõlemasse teemasse panustada ja loodab sealt tulude kasvu. Lisaks sellele panustavad nad Hiina, India ja Venemaa turule. Tõsi, see viimane on seoses Venemaa ja Ukraina sõjale nüüd päevakorrast maas.
Mänguettevõtete ostudest rääkides, siis käesoleva aasta alguses teatas Take-Two Interactive oma plaanist osta ära “FarmVille” loonud mängustuudio Zynga, tehingu väärtuseks olevat 12,7 miljardit dollarit. See tehing aitab neil oma mobiilimängude tulusid kasvatada 12-lt protsendilt 50-le protsendile. Kui Take-Two ja Zynga kokku panna, mahuks Take-Two enim teeninud mänguettevõtete tabelis esimese kümne hulka.
Mobiiliturust rääkides, siis mobiilimängudelt teenitud tulud ületasid eelmisel aastal konsoolidel ja arvutil kokku teenitud tulusid.
Samas lisab Newzoo, et mobiiliturul on hetkel probleeme geopoliitiliste pingetega, mis võivad käesoleval aastal selle kasvu pidurdada. Näiteks Indias keelati mõni aeg tagasi ära mobiilimäng “Free Fire”, sest Hiina ettevõte Tencent omas seal osalust. “Free Fire” arendajaks on Garena, mis kuulub ettevõttele Sea Limited, kes teenis eelmisel aastal 4,38 miljardit. Newzoo ennustab, et Sea Limited’i tulud sel aastal kukuvad märgatavalt.
Hoolimata neist probleemidest usub Newzoo, et kasv mobiilimängude turul jätkub ning sel aastal ületavad nad esimest korda 100 miljardi dollari piiri. Kuid võrreldes 2021. ja 2021. aastaga saab 2022. aasta kasv olema märkimisväärselt madalam.
Kasvu turul pidurdavad ka mitmesugused piirangud Hiina turul ja privaatsusmuudatused, nagu IDFA eemaldamine, mis muudavad mobiilimängude kasutajate leidmise ja neile suunatud pakkumiste tegemise senisest keerulisemaks.
Absoluuttulu poolest on mobiilimängude turul endiselt kõige suuremaks piirkonnaks Aasia ja Vaikse ookeani piirkond, kuid Hiina, Jaapan ja Korea kasv on võrreldes varasemate aastatega väga väike.
Paremaid uudiseid pakuvad avanevad turud Ladina-Ameerikas ja Kagu-Aasias, Newzoo usub, et just need piirkonnad mängivad sel ja järgmisel aastal kõige suuremat rolli mobiilimängude turu kasvu juures.
Kogu mänguturust rääkides, siis Newzoo usub, et mänguturg jätkab kasvamist ka sel aastal ning tarbijate kulutused kasvavad 5,4%, jõudes 203,1 miljardi dollarini.
Ülemaailmsete mängijate arv ületab sel aastal kolme miljardi piiri, jõudes aasta lõpuks 3,09 miljardi mängijani.
Suurim tulu mängudelt tuleb USA-st (50,5 miljardit dollarit), kuid kohe USA kannul on Hiina (50,2 miljardit dollarit). Põhjus, miks Hiina tulud USA-le alla jäävad on selles, et Hiina on otsustanud tõsiselt mängimist piirama hakata, piirates nooremate mängijate mänguaega riigis. See on teenitavale tulule Hiinas juba mõjuma hakanud. Sellegipoolest jääb Aasia ja Vaikse piirkond tervikuna ka sel aastal enim tulutoovamaks piirkonnaks.
Hoolimata varasematele ennustustele, et “konsoolid surevad”, jätkab konsooliturg kasvamist ning Newzoo ennustab, et just konsooliturg on sel aastal peamine kasvumootor mänguturul.
Hoolimata jätkuvatele tootmis- ja tarneprobleemidele, genereerivad konsoolimängud 2022. aastal 56,9 miljardit dollarit, kasvades 8,4%. Sellesse kasvu panustavad peamiselt “Horizon Forbidden West“, “Pokémon Legends Arceus“, “Gran Turismo“, “God of War Ragnarok”, “Elden Ring”, “Call of Duty Modern Warfare II”, mitmesugused teenuspõhised mängud nagu “Fortnite”, “GTA Online”, “Call of Duty Warzone”, uue põlvkonna konsoolide müük (uue konsooli omanikud tahavad sellele ka uusi sobivaid mänge), Xbox Game Pass ja PlayStation Plus.
Kasvamist jätkab ka arvutimängude turg, tõsi, vähem kui konsoolimängud ja mobiilimängud, kuid siiski tõususuunas. Newzoo usub, et arvutimängude turg kasvab sel aastal 1,9%, jõudes 41 miljardi dollari piirini.
Nagu konsoolimängude puhul on ka siin peamise kasvu tootjateks mitmesugused teenuspõhised mängud ning “Elden Ring”, “Call of Duty Modern Warfare II” ja teised mängud.
Aasta alguses pakkus Newzoo välja ka viis trendi millel tasub sel aastal silm peal hoida.
- Elujõulisem teeni-mängimisega ärimudel
- Metaverse’i ootus suurendab investeeringuid ja VR seadmete müüki
- Apple ja Google avavad osaliselt oma seni suletud App Store’i ökosüsteemid
- Transmeedia asjakohasemaks muutumisel suureneb mängude väärtus
- Mängijatele pakutakse sel aastal suurimat mängudevalikut